Μονοπάτι Μεσορόπης – Σπήλαιο Βοσκοβρύση

• Ώρες πορείας: 3 ώρες
  • Σήμανση: Αρκετά καλή

Περιγραφή Διαδρομής

Η Μεσορόπη είναι χωριό του δήμου Παγγαίου στο νομό Καβάλας. Απέχει 125χλμ από την Θεσσαλονίκη και 37χλμ από την Καβάλα. Το μονοπάτι της Μεσορόπης διαμορφώθηκε το 2006 από το δασαρχείο Καβάλας, έχει απόσταση 5,5χλμ και καταλήγει στο σπήλαιο Βοσκοβρύση (Τσομπάν Σουί). Το σπήλαιο έχει μήκος 132,5 μέτρα και η είσοδος σε αυτό γίνεται από ένα μικρό άνοιγμα.

Φτάνοντας στο χωριό της Μεσορόπης ακολουθούμε τις πινακίδες οι οποίες μας οδηγούν στην αφετηρία του μονοπατιού και υπάρχει χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων.

μονοπάτι Μεσορόπης
Αφετηρία μονοπατιού

Από την αρχή του μονοπατιού παρατηρούμε το ρυάκι που κατεβαίνει από το βουνό και μας συνοδεύει κατά τα 2/3 της ανάβασής μας. Μετά από πέντε λεπτά πορείας, διασχίζουμε το ποτάμι από την ξύλινη γέφυρα.

Περπατώντας στο μονοπάτι προσπερνάμε στα αριστερά μας διασταύρωση που οδηγεί σε κιόσκι και συνεχίζουμε ακολουθώντας τις πινακίδες. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού υπάρχουν σημεία όπου το μονοπάτι είναι ελάχιστα ορατό  εξαιτίας της υψηλής βλάστησης, χωρίς όμως να υπάρχει κίνδυνος να χαθούμε. Μετά από περίπου τριάντα λεπτά, φτάνουμε σε μεγάλο πλάτανο με παγκάκι από κάτω του.

Μισή ώρα αργότερα, σε υψόμετρο 650 μέτρα, μετά από έναν όμορφο καταρράκτη που αξίζει να σταματήσουμε για να απολαύσουμε, θα περάσουμε το ποτάμι από τη δεύτερη γέφυρα, αφήνοντάς το στα δεξιά μας.καταρράκτης

Το μονοπάτι έχει ήδη αρχίσει να ανηφορίζει και με τη βοήθεια των σκαλιών μας οδηγεί στη συμβολή δύο ρεμάτων σε χαρακτηριστικό πλάτωμα με πλατάνια και παγκάκι. Ακολουθώντας το αριστερό ρέμα, συναντάμε ξανά το ποτάμι καθώς κυλά στους βράχους. Στο σημείο αυτό συναντάμε και βρύση, η όποια την περίοδο που διανύσαμε το μονοπάτι δεν είχε νερό, ενώ υπάρχει και παγκάκι για ξεκούραση.βρύση

Συνεχίζοντας, σε υψόμετρο 850 μέτρα, περνάμε για τελευταία φορά το ποτάμι. (Εδώ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή να μην ακολουθήσουμε το αριστερό μονοπάτι που υπάρχει πριν τη γέφυρα).

Αφήνοντας το ποτάμι πίσω μας, βγαίνουμε σε ξέφωτο με την ονομασία “Πουλιάνα” (το καλοκαίρι θέλει προσοχή λόγω της ψηλής βλάστησης που κάνει δυσδιάκριτο το μονοπάτι). Το τελευταίο κομμάτι της ανάβασης είναι ιδιαίτερα απαιτητικό και χρειάζεται πολύ καλή φυσική κατάσταση. Επίσης είναι εκτεθειμένο στον ήλιο και το καπέλο κρίνεται απαραίτητο.

Τραβερσάροντας στην πλαγιά, προσπερνάμε ένα ακόμα παγκάκι και συναντάμε τα ξύλινα κάγκελα του μονοπατιού. Αυτά, θα μας οδηγήσουν μέσα στο δάσος με τις οξιές και στη συνέχεια, αφού κατηφορίσουμε την πέτρινη σκάλα, ανηφορίζουμε για να φτάσουμε στο σπήλαιο Βοσκοβρύση (οι ντόπιοι την ονομάζουν Βοσκότρυπα ή Τσομπάνσουί). Να σημειωθεί ότι στο τελευταίο ανηφορικό κομμάτι έχουν πέσει δέντρα τα οποία μπλοκάρουν το μονοπάτι, και τα προσπερνάμε  χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.

Ηλεκτρονικό Αρχείο Διαδρομής

Μπορείτε να κατεβάσετε όλα τα αρχεία των διαδρομών μας με 2,00€. Δείτε την λίστα με το αρχείο των διαδρομών πατώντας εδώ.

Μετά την αποσυμπίεση του αρχείου μπορείτε να το ανοίξετε είτε με την εφαρμογή Wikiloc είτε με το Gaia GPS.